T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ORDU / FATSA - Gazi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

KİMYA TEKNOLOJİSİ

KİMYA TEKNOLOJİSİ ALANI

KİMYA LABORATUVARI DALI 

ALANIN TANIMI

Kimya teknolojisi alanı altında yer alan kimya laboratuvarı, boya üretimi ve uygulama, lastik üretimi, petrol – rafineri, petrol – petrokimya, deri işleme ve proses dallarının yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. 

ALANIN AMACI 

Kimya teknolojisi alanı altında yer alan dallarda sektörün ihtiyaçları ve bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazandıran nitelikli meslek elemanlarını yetiştirmektir. 

DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI 

Alanın Altında Yer Alan Dallar:

  • Kimya Laboratuvarı,
  • Boya Üretimi Ve Uygulama,
  • Lastik Üretimi,
  • Petrol-Rafineri,
  • Petrol-Petrokimya,
  • Deri İşleme,
  • Proses

dallarında eğitim verilmektedir. 

1.KİMYA LABORATUVARI 

Tanımı: Temel fiziksel ve kimyasal işlemlere; nitel, nicel ve enstrümantal analize; kalite kontrol işlemlerine, numune almaya ve araç gereçlerin bakımına yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. 

Amacı: Temel fiziksel ve kimyasal işlemleri yapma; nitel, nicel ve enstrümantal analiz yapma; kalite kontrol işlemlerini ve araç gereçlerin bakımını yapma ve numune alma yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmektir. 

GİRİŞ KOŞULLARI 

Öğrencilerin sağlık durumu, kimya teknolojisi alanı altında yer alan mesleklerin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır. 

İSTİHDAM ALANLARI 

Kimya teknolojisi alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; 

  • Cam fabrikalarında,
  • Lastik ve kauçuk fabrikalarında,
  • Çimento fabrikalarında,
  • Kâğıt fabrikalarında,
  • Şeker fabrikalarında,
  • Boya fabrikalarında,
  • Gıda sektöründe,
  • İlaç sektöründe,
  • Gübre fabrikalarında,
  • Toprak ve su analiz laboratuvarlarında,
  • Kozmetik ve temizlik sektöründe,
  • Enerji sektöründe,
  • Petrol ve rafinerisi sektöründe,
  • Otomotiv fabrikalarında,
  • Metal sektöründe,
  • Deri sektöründe,
  • Tersanelerde,
  • Tekstil sektöründe,
  • Petrokimya sektöründe,
  • Sağlık sektöründe,
  • Maden sektöründe,
  • İnşaat sektöründe,
  • Ahşap sektöründe,
  • Kimya sektörüne ihtiyaç duyulan kamu kurum ve kuruluşlarında

vb. yerlerde çalışabilirler.

EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMLARI VE DONANIMLARI 

Program, mesleki ve teknik eğitim alanında diplomaya götüren ortaöğretim kurumları ile belge ve sertifika programlarının uygulandığı her tür ve derecedeki örgün ve yaygın mesleki ve teknik eğitim öğretim kurumlarında uygulanmaktadır.

Programın uygulanabilmesi için kimya teknolojisi alanı standart donanımları ve mesleklerin gerektirdiği ekipmanlar sağlanmalıdır.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 

Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği'ne göre çeşitli ölçme araçları kullanılarak öğrencilerin değerlendirilmesi esastır. Buna göre; 

Dersin altındaki modüllerin işlenişi sırasında kazandığı (bilgi, beceri ve tavırlar) yeterlikler, ölçme değerlendirme ölçütlerine göre değerlendirilir.

Okulda, işletmede ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilerek öğrencilerin dersteki başarısı belirlenir.

YATAY VE DİKEY GEÇİŞLER 

Program; geniş tabanlı ve modüler yapıda düzenlendiğinden Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği çerçevesinde yatay ve dikey geçişlere olanak sağlar. 

Alan/dalda sertifika, belge ve diplomaya götüren tüm programlar ve dallar arasında geçiş yapılabilir.

Diploma almaya hak kazanan öğrenci, kimya teknolojisi alanının devamı niteliğindeki programların veya bu alana en yakın programların uygulandığı yüksek öğretim programlarına devam edebilir.

BELGELENDİRME 

Mezun olan öğrenciye alanda/dalda diploma verilir.

Öğrencinin seçtiği dal ile ilgili aldığı tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir.

Öğrenciye programdan ayrıldığında veya mezun olduğunda kazandığı yeterlikleri gösteren ve bir yaygın mesleki ve teknik eğitim programı ile aynı yeterlikleri kazanan kişilere eş değer belge verilir.

Öğrencinin kazandığı mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmelerde değerlendirilir.

EĞİTİM SÜRESİ 

Alan programının toplam eğitim süresi, 9. Sınıftan sonra 3 öğretim yılı olarak planlanmıştır.

Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenme için ayrılmış dağılımı, "Kimya Teknolojisi Alanı Haftalık Ders Çizelgesi" dersler ve modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ 

  • Modüler öğretime yönelik ağırlıklı olarak bireysel öğrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikler uygulanır. 
  • Öğretmenler öğrenciye rehberlik eder.
  • Öğrenciler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilir.
  • Öğrencilerin aktif olması sağlanır.
  • Öğrenciler araştırmaya yönlendirilir.
  • Öğrenciler kendi kendilerini değerlendirebilir.
  • Öğrenciye yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanır

İŞ BİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR Öğrenciler, programın gerektirdiği öğretim faaliyetleri, istihdam olanakları ve planlama konularında çevredeki üniversiteler, sivil toplum örgütleri, kimya sektöründe yer alan işletmeler, meslek odaları ve meslek elemanları ile iş birliği yapılarak yönlendirilir. 

ÖĞRENCİ KAZANIMLARI 

  • Programın sonunda seçtiği dala/mesleğe yönelik olarak öğrenci; 
  • Genel kültüre yönelik bilgi ve becerileri kazanacaktır.
  • Ulusal ve uluslararası iş gücünden beklenen temel yeterlikleri kazanacaktır.
  • Alanın altında yer alan dallara ait temel yeterliklerine sahip olacaktır.
  • Dalın/mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerileri kazanacaktır.
  • Dalın/mesleğin gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanacaktır.

EĞİTİM – ÖĞRETİM FAALİYETLERİ 

Haftalık ders çizelgesinde yer alan dersler ve bu derslerin altındaki modüllerin içeriğindeki eğitim- öğretim uygulamaları yapılır.

Kazandırılacak yeterliklerin özelliklerine göre sektör ile iş birliği yapılarak iş başında eğitim faaliyetleri gerçekleştirilir. 3. Sektörde oluşan değişim ve gelişimlerin incelenebilmesi amacıyla

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 16.09.2021 - Güncelleme: 16.09.2021 15:56 - Görüntülenme: 423
  Beğen | 0  kişi beğendi